torsdag den 27. oktober 2011

Historien om OneRepublic og Thea

Det hele startede med den her sang, som var sådan cirka verdens største hit omkring 2007-2008, da jeg var på efterskole.. En overgang var det umuligt ikke at høre den mindst to steder fra på samme tid, når man bevægede sig ud på gangene. I mine ører var den bare forfærdeligt forfærdeligt træls - og den dag i dag skruer jeg stadig konsekvent væk, hvis den skulle dukke op i radioen (7-9-13, don't jinx it!)

Derfor var det også med en smule skepsis at jeg måtte overgive mig til det her nummer, som jeg en overgang (også på efterskolen) virkelig vold-hørte - og som indtil for ganske nyligt hørte til i kategorien med numre man plejede at forgude, for derefter fuldstændigt at glemme.. Men så kom jeg heldigvis i tanke om det igen! 

Derefter gik der et par år, hvor OneRepublic hverken gjorde forfærdelig meget til eller fra i mit univers.. Engang imellem huserede de selvfølgelig i radioen, f.eks. med den her, der var udmærket uden at være prangende, og som også var et pænt stort hit, så vidt jeg husker. Men som sagt, ikke noget der gjorde kæmpe indtryk. 

Så var det at de lige pludselig dukkede op ud af den blå luft i den her fantastiske video, og pludselig var OneRepublic tilbage på banen - og absolut på den gode måde! Men det var slet ikke slut der..

.. for det foreløbige højdepunkt er efter min mening kommet med det her dejlige nummer, som IMHO er et af de allerbedste hits der har indtaget radioerne her i 2011. Jovist er det simpelt - et par trommer, en akustisk guitar, lidt fløjteri (sange hvor man fløjter er generelt bare lidt bedre end alle andre sange i mit univers!), et simpelt omkvæd og et positiv budskab - men det virker fandme!


Jaja, der er løbet meget vand i stranden siden 2007, og mit forhold til OneRepublic har ændret sig en del.. Hvem ved, måske skulle man gå så langt som til at overveje at anskaffe sig noget af deres musik engang? 

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Ville meget gerne kunne give dig ret, men det kan jeg bare ikke..
    Kunne godt lide den første, nr. 2 ramte mig aldrig, var vild med nr. 3, nr. 4 er psykopat fed, og jeg er meget glad for at du faldt over den, men den sidste irriterer mig. Specielt fordi, jeg vil virkeligt gerne kunne lide dem, men det kan jeg bare ikke.. Den er ensformig og træls, desværre.. (:

    SvarSlet