torsdag den 13. februar 2014

Torsdagstoner Special: Tycho Brahe


Sidste semester var det Søren Kierkegaard. Og nu er jeg så igen stødt på en af de helt store danskere - Tycho Brahe, som har fået dedikeret et helt kapitel til sig, i min amerikanske bog om videnskabens og teknologiens historie. Så derfor kan der vist også godt falde en lille sang af til ham. Og hvis der er noget jeg efterhånden har lært i min tid som skabs-jyde, så er det at i Jylland, der elsker man Lars Lilholt, i en helt anden skala end hvad jeg ellers har været vant til. Sådan er det bare! :)

2 kommentarer:

  1. Jeg er vant til Lars Lilholt, eftersom min mor er jyde og vi derfor altid hørte det under forårsrengøringen ... Kaaaaallldd det kærligheeeeddd! Er dog ikke vant til Tycho Brahe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo det jeg siger! :b Kendte heller ikke Tycho Brahe-sangen før i går, men var ikke i tvivl om at den var passende :)

      Slet