torsdag den 20. marts 2014

Torsdagstoner: Herreys



Tjuhej hvor det går! Synes der er rimelig meget knald på i den her uge (i går rundede jeg for første gang 12 timer på uni), men det går nu nok.. Det meste kører, og det er som om folk bare er ekstra søde, glade, sjove og dejlige lige for tiden. Jeg har det sgu meget godt :) 

Denne uges torsdagstoner er der overhovedet ingen tvivl om - det er det nummer jeg har på hjernen 99% af tiden, det nummer jeg randomly render rundt og fløjter, det nummer jeg hører når jeg har brug for et boost på læsesalen; det nummer der kører rundt når jeg skal til at sove og igen når jeg vågner.. Har virkelig hjernevasket mig selv på den gode måde!!! Det er ret forårsagtigt og passer selvfølgelig også fremragende ind i den generelle Eurovision-stemning som jeg er blevet ramt af (det kunne jo være at der var en mening med galskaben?). Og selvom det er temmelig dårlig kvalitet, skulle I bestemt ikke snydes for den originale performance fra ESC 1984 (det er kun 30 år siden..). Elsker virkelig alt ved den; 80'er looket (de er dælme da sø'e!), den boyband-agtige koreografi, at man kan høre at både sangen og musikken er live - læg mærke til en uregelmæssig trompet-tone i første mellemspil :b -, og at de selvfølgelig laver det originale melodi grand prix trick (hvis tekniske betegnelse jeg for nyligt har lært er "modulation", og som årets danske grand prix udviste en skammelig mangel på!) Det er virkelig grand prix når det er aller-allerbedst!! 

Det var en önskedröm men jag måste medge / Att när jag vaknade vakna jag med glädje.. - Måske jeg skulle finde mine egne gyldne sko frem? :D 

2 kommentarer:

  1. Modulation? Er det den gode gamle vi-tager-omkvædet-én-gang-til-en-tak-højere? Den husker jeg i hvert fald ikke var med i år :b

    Men det er jo en evig classic! Én af dem man ikke kan lade være med at smile over hele 5-øren af xD

    SvarSlet
  2. Lige præcis.. Der var ikke en eneste af slagsen!!!!

    SvarSlet