onsdag den 24. marts 2010

Boyband låååve

Selvom man måske ikke skulle tro det, ud fra min sædvanlige musikstil, så er jeg faktisk egentlig ret glad for boyband-musik (når det er bedst, vel at mærke. Når det er værst er det dælme slemt!). Det er ikke ligefrem dyb og eksperimenterende musik, bevares, men whoever der snedkererer de sange har som regel øre for den gode melodi, og nogengange kan de der boyband-gutter faktisk også godt synge (ellers kan det jo altid fikses senere). Jeg vil i hvert fald præsentere nogle af mine personlige erfaringer med genren:

A1 - Caught in the Middle

Det her nummer er et af de allerstørste boyband-hits i mit univers. Kan huske at jeg var helt vild med det dengang det lå på Boogie Listen (det var i Boogie Listens unge dage - og det var mange penge dengang!). Og det er jo ikke blevet meget dårligere siden.

Five - Slam Dunk Da Funk

Det her nummer har tydeligvis ikke helt samme kvalitet som A1's, men syntes alligevel det skulle med, da det er meget hyggeligt og et typisk vi-er-ikke-bare-endnu-et-fesent-boyband-så-vi-lader-som-om-vi-kan-rappe-og-synger-om-basket-for-at-få-streetcred-boyband-nummer. Synes et eller andet sted at introen er meget fed.

Unite - Don't Fight It

Selvom boybands ikke er det den danske musikbranche generelt har satset mest på gennem tiden, har vi da også haft et par stykker, med mindre eller mere succes. Et af dem var de her gutter, der udgav deres vist nok eneste cd i 2006 (tak til wikipedia!). Jeg kan huske at de blev eksponeret massivt, bl.a. i Vi Unge (der jo var det hotteste af det hotte dengang!), men den store succes udeblev dog. Kan ellers huske at jeg syntes ham den mørkhårede var lidt cute - nu kan jeg nu bedre lide ham den lyshårede (typisk prettyboy-look), haha. Det her er det eneste af deres numre jeg har hørt, og synes faktisk at det er meget cool.

Backstreet Boys - Larger Than Life

De her er jo bare boyband-kongerne, selvom de dog ikke altid er mine yndlings. Men med her, det skal de da, og det her er mit yndlings Backstreet Boys nummer. Soo 90'er..

Take That - Patience

Igen har vi fat i nogle af de helt store. Her i et lidt nyere nummer (og ældre medlemmer!), men genren fornægter sig ikke - det er stadig den gode popsang der er i fokus, med skiftende forsangere, simpel opbygning og fine harmonier i omkvædet. Slet ikke noget dårligt nummer.

C21 - She Cries

Der er sørme endnu et dansk boyband vi ikke kommer udenom her. C21 var før Unite, og også med betydelig mere succes. Tror umiddelbart det er dem de fleste vil tænke på hvis man taler om danske boybands. Deres musik var ikke ligefrem revolutionerende, men de sang udmærket, og de var da også søde at se på (især Søren - er han jo faktisk stadig!). Det her nummer er min personlige C21-favorit.

Westlife - Bop Bop Baby

Min boyband-lååve er engang kommet så langt ud at jeg faktisk ejer en cd med dem her. Den er ganske udmærket, og det sker da stadigvæk at jeg hører den engang imellem. Altså, ikke tit, men, det sker da. Synes generelt bare lige de her gutter ligger en tand over alle de andre.. Og det her nummer er bare en klaa'siker i min verden.

Drengene fra Angora - Blind Date

Okay, her er vi ude i en parodi, men jeg måtte altså tage det her nummer med. Drengene fra Angoras musik bringer bare så mange gamle minder med sig, og den her boyband-parodi var jo et af deres aller-allerstørste hits. Enjoy.

Blue - U Make Me Wanna

Hvis jeg skal vælge et overall-favorit-boyband-nummer må det blive det her. Generelt har jeg ellers ikke haft den helt store fidus til Blue - men det her er bare lige i skabet. Til alle jer derude der sidder med en lille boyband-boy i maven: Sådan her skal det gøres!

3 kommentarer:

  1. Så er der seriøst dømt den grummeste gayness over hele linjen haha xD
    - Seriøst, da jeg hørte den første sang var jeg overbevist om at det var en pige der sang! xD

    Men ja, ganske underholdende lige at spring et årti tilbage i tiden (indse det, boybands is soooo 90's. Så er jeg ligeglad med at mange af dem er fra det nye årtusinde :b)

    SvarSlet
  2. *Wow, supermassive kommentar :O*
    Jeg ved det, jeg ved det.. Men hyggede mig i hvert fald med at lave det, så det er vel det vigtigste xD

    SvarSlet
  3. Haha, er vild med det her Thea :P Det er så genialt!!

    SvarSlet