onsdag den 10. marts 2010

Fashion? So last year.

Den vigtigste del af mit faste "komme-hjem-fra-skole"-ritual er avisen. Jeg har, igennem rigtig mange år efterhånden, gjort det til en vane at sætte mig ved køkkenbordet og læse avisen som det første når jeg er kommet ind ad døren (ja, jeg ved godt at jeg lyder som en pensionist). Så bruger jeg som regel et kvarter-20 minutters tid på at sidde og stresse af dér. Det er ikke altid indholdet i avisen er lige spændende, men så må man jo gå over til diverse reklamer/lokalaviser/ting-i-den-dur.

I dag var selvfølgelig ingen undtagelse (dog foregik avislæsningen i sofaen i stedet for i køkkenet - hvilket den bestemt ikke blev ringere af!), og forsiden af 2. sektion fangede mig med det samme. En stor overskrift proklamerede:
Senge-gymnastik

.. og sjovt nok faldt mit blik meget hurtigt dér. Artiklen viste sig dog at handle om noget helt andet end jeg først havde associeret ordet til, men det var ikke nogen skam - tværtimod. Den handlede nemlig om et nyt online-fænomen, som jeg aldrig har hørt om (måske kan det bare være at jeg har levet under en sten?), men som jeg ikke desto mindre syntes var cool nok til at få sin egen blog-post her:

Bed Jumping

Egentlig siger navnet det hele, for det handler selvfølgelig om at hoppe i sengen. Men det er ikke nok bare at hoppe - man skal tage billeder af det og lægge dem ud på internettet. Selvfølgelig er der en vis prestige i at udføre mere spektakulære ting, som f.eks. at lege superhelt eller lade som om man sover mens man hopper i sengen.
Det hele skulle angiveligt være startet af hotelkæden Inter-Continental, der for et par år siden opfordrede deres gæster til at indsende billeder hvor de hoppede i deres senge til firmaets hjemmeside.. Og nu er det altså gået hen og blevet en massiv (okay, så lille da) succes.






















Jeg ved selvfølgelig ikke med jer - men jeg synes personligt det er awesome!

Meget mere bed jumping kan findes her - og ellers er det bare med at komme igang hjemme i soveværelserne. God fornøjelse :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar